بلاگ

اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی

در عرشه فولادی, مقاله

امروزه شاهد اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی در شمار بسیار زیادی از پروژه های ساختمانی و در حال اجرا هستیم. تجهیزاتی مدرن در سیستم قالب بندی های بتنی که با ساخت حالتی یکپارچه در سازه های بتنی و در حال اجرا ، نه فقط ظاهری بی نقص را به بنا های در حال ساخت می دهند ، بلکه به دلیل برخورداری از قابلیت بتن ریزی هم زمان ، طی مدت کوتاهی از محبوبیتی بی نظیر در صنعت ساخت و ساز برخوردار گشتند. امروزه اجرای سقف های عرشه فولادی علاوه بر ساختمان های فلزی در ساختمان های بتنی نیز قابل اجرا است که با استفاده از آرماتور بندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می شود.

آنچه که سبب کاربرد بیش از پیش سقف های عرشه فولادی و کلا اجرای سقف عرشه فولادی در پروژه های ساختمانی در حال اجرا می باشد ، افزایش سرعت و به طور کلی تسریع روند ساخت و ساز است . چون در اجرای سقف عرشه فولادی با کیفیت دیگر خبری از شیوه های قدیمی و گذشته نیست.

اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی

متدهایی وقت گیر که نه فقط با اتلاف زمانی بسیار زیادی همراه بودند ، بلکه به سبب استفاده از نیرو های کاری زیاد ، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نبودند. این در حالی است که در حال حاضر اجرای سقف عرشه فولادی، نه فقط فاکتوری پر اهمیت در کاهش بازه زمانی پروژه های در حال ساخت و اجرا می باشد، بلکه به دلیل کاهش چشمگیر تعداد نیرو های کاری نیز، عاملی تاثیر گذار در کاهش هزینه های گزاف در طول فرآیند ساخت و ساز می باشد. تجهیزاتی جدیدی که قابل استفاده در ساخت سازه هایی مرتفع نیز می باشند . تجهیزاتی ساختمانی که در ادامه به بیان مزایای استفاده از آن در عرصه ساخت و ساز خواهیم پرداخت.

جالب است بدانید که ساخت و اجرای سقف ساختمان نسبت به دیگر قسمت‌های ساختمان در ساختمان‌ سازی سنتی نیاز به صرف مدت زمان بیشتری دارد. ولی این موضوع با پیشرفت ساختمان‌ سازی و شکل‌ گیری متد‌های نوین ساختمان‌ سازی تا حدودی بهبود یافته است. طوری که در ساختمان‌سازی نوین متریال‌ های پیشرفته‌ای برای عملیاتی کردن یک پروژه ساختمان‌ سازی بکار می رود که این متریال‌ های پیشرفته در کنارهمه مزیت‌هایی که دارند سبب سرعت بسیار بالایی در اجرای پروژه ساختمان‌ سازی می گردنند.

یکی از این متریال‌های نوین و پیشرفته در صنعت ساختمان‌ سازی ، سقف عرشه فولادی هست . این نوع سقف یکی از انواع سقف‌ های فولادی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن دو عنصر اصلی ورق‌های فولادی گالوانیزه به شکل ذوزنقه و برش‌ گیرها طراحی و تولید می‌شود.

اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی

اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی و یک پروژه ساختمانی مزایای زیادی را به دنبال دارد برای مثال سقف عرشه فولادی سبب صرفه‌ جویی در مصرف فولاد و میلگرد می‌شود ، با استفاده از این نوع سقف ساختمانی دیگر نیازی به قالب‌ بندی و شمع‌ گذاری نمی‌باشد ، می‌توان عملیات بتن‌ریزی چند طبقه ساختمان را به صورت هم‌ زمان اجرا نمود و با وزن کمی که دارد سبب کاهش وزن نهایی سازه می شود و درنتیجه زمان وقوع حوادثی مثل زلزله ، میزان آسیب‌ دیدگی را به حداقل می‌رساند.

یکی دیگر از پر اهمیت ترین مزایایی که این نوع سقف ساختمانی دارد این است که باعث افزایش سرعت اجرای پروژه ساختمانی می‌شود چراکه وزن آن بسیار سبک است و حمل‌ و‌ نقل و نصب آن نیز راحت است. البته مزایای اجرای سقف در ساختمان‌ سازی فقط به این موارد محدود نیست. در ادامه مقاله شما را بیشتر با این نوع سقف ساختمانی آشنا خواهیم کرد .

مزایای اجرای سقف عرشه فولادی در سازه های بتنی

همان طور که قبلا ذکر کردیم ، سقف عرشه فولادی دارای ساختاری منظم و یکپارچه است که بستری مناسب را برای بتن ریزی و در نتیجه ساخت سازه های بتنی فراهم می کند. تجهیزاتی جدید که با پیروی از تکنولوژی های روز دنیا ساخته و روانه بازار می گردنند. از جمله مهم ترین مزایای استفاده از سقف های عرشه فولادی در صنعت ساخت و ساز می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • عدم اتلاف زمانی و سرعتدادن به روند اجرا
  • برخورداری ازتوانایی تحمل بار ها و نیرو های وارد شده در طول ساخت و ساز
  • مقاومت بالا در برابر همه نوع شرایط جوی و آب و هوایی
  • ساخت ظاهری یکپارچه و زیبا
  • برخورداری ازتوانایی مقاومت بالا در برابر حرارت های شدید و آتش سوزی

مزایای اجرای سقف عرشه فولادی در سازه های بتنی

سقف عرشه فولادی دارای چه مشخصات فنی هستند ؟

آنچه که باعث مقاومت بیش از پیش سقف عرشه فولادی در سازه بتنی می گردد ، استفاده از متریالی مرغوب و با کیفیت در ساخت این تجهیزات می باشد. استفاده از ورق های فولادی و گالوانیزه و همچنین استفاده از برش گیر هایی مقاوم در ساخت این تجهیزات ، از جمله پر اهمیت ترین و اصلی ترین مشخصات فنی سقف های عرشه فولادی هستند. سقف هایی فولادی که مطلوب است تا در اجرای سقف عرشه فولادی ارتفاع میان آنها بین 5 الی 7 سانتی متر باشد.

سقف عرشه فولادی دارای چه مشخصات فنی هستند ؟

قیمت اجرا سقف عرشه فولادی

بدون شک در بازار تجاری امروزی شاهد قیمت هایی گوناگونی از سقف های عرشه فولادی هستیم . تولیداتی متنوع که بدون شک پر اهمیت ترین فاکتور در قیمت آن ها ، میزان کیفیت و مرغوبیت متریال به کار رفته در ساخت و تولید آن ها می باشد. متریالی که در صورت برخورداری از کیفیتی بالا نه فقط از مقاومت و ماندگاری بیشتری در برابر فشار های حاصل از بتن ریزی در طول پروسه اجرا برخوردار می باشند ، بلکه به سبب ماندگاری بالا و در نتیجه طول عمر از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

همین موضوع سبب شده تا امروزه شرکت اجرای سقف عرشه فولادی با ارائه لیستی از قیمت سقف عرشه فولادی ، شما را در انتخاب و در نتیجه خریدی مناسب همراهی کند.

قیمت اجرا سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی از ورق گالوانیزه که در دسته مصالح فولاد سرد نورد شده هست، گل میخ یا برش گیر، آرماتور و بتن تشکیل شده است. سقف عرشه فولادی به دلیل سبک بودن آن نسبت به سایر سقف های متداول موجب می شود وزن کلی سازه کم شود و در نتیجه هزینه و زمان ساخت پروژه نیز به تبع کاهش می یابد. در بحث اجرای سقف عرشه فولادی می توان این نکته را خاطر نشان نمود که این سقف هم برای سازه های بتنی و هم برای سازه فولادی با رعایت نکات آیین نامه ای قابل اجرا است .

شرکت اجرای سقف عرشه فولادی

به عنوان طراح و تولید کننده سقف عرشه فولادی، گروه صنعتی ابتکاربنای غرب می تواند این نوع سقف ها را با رعایت ضوابط آیین نامه ای به بهترین شکل ممکن طراحی و تولید کند. همچنین گروه ابتکاربنای غرب با داشتن نیرو های کارآزموده و ماهر می تواند در زمینه اجرای سقف عرشه فولادی فعالیت می کند و با رعایت کلیه نکات آیین نامه ای یک سقف با کیفیت را از مرحله طراحی تا اجرا به کارفرما تحویل می دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *