بلاگ

سازه های فلزی نمایشگاهی

در عرشه فولادی, مقاله

سازه های فلزی نمایشگاهی

سازه های فلزی نمایشگاهی از اشکال هندسی ساخته شده که به کمک مفتول مقاوم سازی گشته اند. سازه فلزی به نوعی از سازه گفته می شود که در آن مصالحی همچون فلز یا فولاد به کار می رود. در سازه های فلزی از اتصالات پرچ (یا پیچی) یا جوشی استفاده می شود.

 

معمولا نمایشگاه فرصتی مناسب برای کسب و کارها هستند که در طی آن ها بتوانند کالا و خدمات ارائه شده خود را به خوبی معرفی کنند. مخصوصا در بعضی صنوف وقتی نمایشگاه تخصصی برگزار می شود، معمولا مشتریان بالقوه کالا و خدمات برندها، بازدید کنندگان اصلی نمایشگاه می باشند و شرکت موثر در نمایشگاه تاثیر بسزایی در بازاریابی برند می تواند داشته باشد. ولی مساله مهم برای شرکت در نمایشگاه حضوری اصولی و با برنامه است. در واقع یک برند برای معرفی خود در نمایشگاه باید از غرفه خود نهایت استفاده را برده و از انواع روش های ممکن به معرفی کالا و خدمات خود بپردازد. اول باید از دکوراسیون مناسب برای چیدمان غرفه استفاده نماید تا بتواند به بهترین وجه ممکن توجه بازدید کنندگان نمایشگاه را به سمت غرفه خود جلب کند. اینجاست که می توان با استفاده از روش های تبلیغاتی مناسب و سازه های نمایشگاهی بیشترین بازده را از نمایشگاه بدست آورد.بنابر این سازه های نمایشگاهی سهم بسزایی در جلب بازدید کنندگان دارند.

این سازه ها با تمام مشخصه های فنی یک سازه فلزی و با ماندگاری بالا، در هر شرایط آب و هوایی با توجه به نوع آبکاری و شرایط تولید می باشند که همین موضوع این محصول را منحصر به فرد می کند و مهمترین مزیت آن، در دسترس بودن متریال مصرفی و حمل و نقل آسان آن می باشد.

با توجه به نوع اتصالاتی که در سازه ها استفاده می شود، قطعات مورد نظر طراحی شده و کنترل های لازم روی آنها صورت می گیرد.سازه های فلزی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا مدت زمان ساخت آنها نیز کوتاه می باشذ.
اکثر مهندسین به این دلیل از سازه های فلزی استفاده می کنند.سازه های فلزی در انواع گوناگونی موجود هستند و هر یک در موارد خاص بکار گرفته میشوند.به گونه ای که نصاب ها در ارتفاع های مختلف به راحتی بر روی آن تردد می کنند و نصب را با اطمینان خاطر انجام می دهند.

سازه های فلزی در غرفه سازی نمایشگاهی :

برای ایجاد غرفه های نمایشگاهی از سازه های فلزی به منظور ایجاد فضای طبقات بیشتر و استحکام بالا استفاده می گردد. یکی از این سازه ها اسپیس فریم نام دارد.

اسپیس فریم به سازه های فلزی سبک اطلاق می گردد، که درعین سبکی و ظرافت شکیل می باشد و برای سازه های نمایشگاهی و غرفه بندی به جای داربست های سنگین و حجیم استفاده می گردد، که هم از نظر وزنی سبک می باشد و هم ازاستحکام بالایی برخوردار است. اسپیس فریم و یا به اصطلاح عامه تر سازه های نمایشگاهی از لوله مبلی بدون درز و مفتول با قطرهای مناسب ساخته می شود.

از جوشکاری co2 در ساخت این محصول استفاده می شود که به مراتب ظرافت و استحکام سازه را چند برابر می نمایید.
کارگاه های اسپیس فریم سازی در مقایسه با دیگر کار گاه ها از تراکم تولید بیشتری برخوردار می باشند.دلیل آن استفاده بیش از پیش اسپیس فریم به جای سازه های سنگین و پر هزینه ای چون داربست و غیره است.
اسپیس فریم ساخته شده پس از مونتاژ و آبکاری راهی بازار تقاضا شده و در غرفه سازی، ایجاد فضاهای سرپوشیده در محیط های شرکتی و محوطه های باز جهت سایبان یا پارکینگ، نمایشگاه های فصلی و بسیاری مصارف دیگر بکار گرفته می شود که هر کدام از آنها منوط به شکل و طرح دلخواه مشتری از اسپیس فریم استفاده می گردد.
آنچه که در ساخت این سازه ها نمایشگاه مهم است ابعاد غرفه و دقت در تولید آن می باشد.
بنابراین پیشنهاد می شود غرفه ساز، نقشه های دقیق و صحیح ساخت سازه های فلزی را به همراه سازه های چوبی به شما ارائه کند.
این امرموجب می شود نقشه ها بررسی شوند و هر گونه مغایرت بین سازه های فلزی و چوبی برطرف شود.در نتیجه، زمان زیادی برای رفع مغایرت سازه های فلزی  صرف نمی کنید.
بهتر است بدانید می توانید برای پایین آوردن هزینه های خود از سازه های فلزی دست دوم (اجاره ای) نیز استفاده کنید.

مزایای استفاده از سازه های فلزی نمایشگاهی:

امکان توسعه سازه بعد از پایان آن وجود دارد.

امکان اتصال چند قطعه به یکدیگر وجود دارد.

قطعاتی در کارخانه به صورت پیش ساخته می باشند.

اجرا و نصب آنها سرعت بالایی دارند.

فضای کمی اشغال می نمایند.

در ارتفاع زیاد کاربرد دارند.

مقاومت بالایی دارند.

وزن کمی دارند.

ساخت سازه های فلزی نمایشگاهی :

به مجموع اجزای سازه ای نظیر: صفحات، کف، اعضای سقفی، دیوار های اطراف، ستون ها، تیرها و غیره، سازه فلزی می گویند.
سازه های فلزی شامل اعضای فلزی با فرم ها و ابعاد مختلف می باشند.
همانطور که اشاره کردیم این اعضا به وسیله پیچ و مهره یا جوش به یکدیگر اتصال می شوند.

مهندس طراح، هر یک از موارد زیر را در نقشه سازه های فلزی نمایشگاهی خود تعیین می نماید:

طریقه متصل شدن
ارائه مشخصات رنگ آمیزی
ویژگی های هر یک از مصالح
تراز هر طبقه
تعیین فاصله میان ستون های ساختمان یا ابعاد راهرو

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *