بلاگ

راه حل کاهش قیمت آهن آلات

در اخبار

اکثریت فعالان حوزه اهن آلات معتقدند صعودهای شدید قیمت در بازار را می توان کنترل کرد.در حال حاضر که قیمت آهن صعود لحظه ای دارد این باور غیر ممکن به نظر می رسد اما میتوان گفت ، افزایش حجم عرضه از سوی کارخانه های تولید کننده،یکی از راه حل ها می باشد.با اینکه در شرایط فعلی بازار نرخ ارز از مهمترین پارامترهای افزایش قیمت است،اما همچنان سو استفاده بسیاری از تولید کنندگان از شرایط کنونی نیز موثر است.

راه حل دیگر ارائه شده توسط فولادسازان،همگام سازی قیمت محصولات فولادی بر اساس نرخ دلار آزاد است فلذا بایستی این بخش ها همگام با هم باشند و در جهت کنترل قیمت فولاد،هجوم سیل نقدینگی به این بازار و ایجاد تقاضای کاذب تلاش مضاعف نمایند.

در روزهای اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که با افزایش قیمت در بازار آهن تهران، بسیاری از افراد فرصت طلب وارد بازار فولاد شدند و با سوداگری دنبال کسب منفعت بودند. پس راهکار دوم به معنی نزدیک کردن قیمت فولاد به نرخ واقعی و با افزایش پلکانی می باشد. در صورتی که این دو گزینه یعنی افزایش عرضه به همراه افزایش قیمت در بورس کالا به بازار تزریق نشود، همچنان شاهد افزایش غیر معقول و کنترل نشده قیمت خواهیم بود که این روند همرا به تقاضای کاذب در بازار فولاد خواهد بود.

بازار در حال حاضر تشنه است و بروز برخی هیجانات بدون هیچ توضیحی موجب آشفتگی آن می شود. همچنین در ساعات ابتدایی روز کاری هفته گذشته شاهد افزایش قیمت در بورس کالا بخصوص افزایش قیمت در بخش انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه و ورق گالوانیزه بودیم که نشان از بازار آشفته این روزها دارد.

1 دیدگاه
  1. کیا سراتو 1800 1398-04-08 در 00:12 پاسخ

    چقد سایت شما خوبه…

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *