بلاگ

ساندویچ پنل دیواری چیست ؟

در عرشه فولادی

ساندویچ پنل دیواری چیست ؟

ساندویچ پنل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی پیش ساخته و آماده می باشد که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده است تشکیل می گردد. این پنل دیواری جهت پوشش دیوار و برای نما استفاده می شود و در طرح ها و ابعاد گوناگون قابل تولید می باشد. ساندویچ پانل دیواری برای قرار دادن در دیواره های هر سازه ای تعبیه شده است. معمولا در انواع سوله ها، کانکس، ویلاها، گلخانه ها و حتی دیوار کشی در ساختمان های جدید نیز از این پنل ها استفاده شده است ساندویچ پانل دیواری از دو ورق ضد خش طرح دار ( شیار دار یا موج ریز ) به عرض یک متر و طول متفاوت ساخته شده است که می توان از آن در نمای خارجی و داخلی بکار برد. استفاده از این پانل ها علاوه بر زیبایی دیواره موجب استحکام بیشتر نیز می گردد .

 

ساندویچ پانل دیواری دارای دو نوع ورق و طرح مخصوص دارای شیار و موج های ریز می باشد. استفاده از لبه‌های کشویی مانند در موقع نصب پانل ها موجب زیبایی و افزایش قدرت تحمل دیواره ها می شود. علاوه بر این موارد در ساخت آزمایشگاه و اتاق‌ عمل از پانل دیواری بدون موج با عرض ۱/۱۶ سانتی‌متر، کاردهی ۱/۱۴ و طول دلخواه استفاده می گردد.

ساندویچ پانل دیواری همانند ساندویچ پانل دیواری از فلزهایی مثل گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم ساخته می شود. در بین این فلزها، ورق آلوزینک مانند آلومینیوم خاصیت ضدزنگ زدگی دارد. ولی به علت مقاومت بالاتر و درصد خوردگی پایین تر قیمتی مقرون به صرفه دارد. پانل دیواری در پروژه‌های گوناگون به عنوان پارتیشن هایی برای جداسازی فضاهای اداری نیز استفاده می شود.

در این سازه و پنل مدرن، فوم عایق پلی اورتان یا پلی استایرن و یا ورقه های پشم سنگ استفاده می شود. به خاطر چسبندگي بسيار خوب لایه عایق به لايه زيره و لايه رويه، اين سه جزء از يكديگر جدا نشدني بوده و بصورت يك شيء يكپارچه عمل مي کنند.ورق ساندویچ پانل دیواری گالوانیزه،آلوزینک و آلومینیوم هست که ورق آلوزینک علاوه بر خواص ضدزنگ آلومینیوم،بدلیل مقاومت بسیار زیاد و خوردگی بسیار پایین و قیمت مقرون به صرفه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی بیشتری دارد.اين نوع ساندويچ پانل بيشتر برای ديوارها و پارتيشن های داخلي در پروژه های مختلف با ضخامت 4 الي 6 سانتيمتر مناسب مي باشد كه دارای دو رو ورق آلوزينگ ، دو رو گالوانيزه و يا يك رو آلوزينگ از بيرون و يك رو گالوانيزه از داخل هست که با ايجاد شيار روی آنها استحكام فشاری را مي توان تا حد مطلوبي بالا برد .

مشخصات فنی ساندویچ پنل دیواری

ساندویچ پانل دیواری دارای مشخصات : عرض ثابت 1.15 متر و مفید 1.13 متر و ضخامت ساندویچ پانل دیواری 4و 5و6و 8 سانتی متر وطول آن بین 2 الی 12 متر به دلخواه مشتریان البته در ساندویچ پانل دیواری سردخانه ای ضخامت به 10 ،12.5، 15، 18 و20 سانتی متر ومدل های این ساندویچ پنل پیچ مخفی ، شیار دار،صاف، صاف شیاردار، پیچ مخفی با شیار های درشت ، پیچ مخفی باشیار های ریز می باشد.

ساندویچ پانل دیواری جهت پوشش دیوار می باشد و از ورق هایی که ما بین آنها فوم تزریق شده ، ساخته شده است.کاربرد این پنل ها در کانکس ها ،انواع سردخانه ها و در دیواره های سالن ها و یا کارخانجات صنعتی هست که دارای عرض 1.14 متر و ضخامت 4 الی 20سانتیمتر می باشد.

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پنل ها انواع گوناگونی دارند مثل ساندویچ پانل سقفی ، ساندویچ پنل دیواری و … که در ساخت کانکس های پیش ساخته ، سوله ها ، باشگاه ها ، سردخانه ها ، هتل ها ، سرد خانه ها ، نماز خانه ، استخر سرپوشیده و … استفاده می گردنند .


انواع مختلف ساندویچ پانل دیواری عبارت است از :

ساندویچ پانل دیواری ساده

ساندویچ پانل دیواری نر و مادگی

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری قفل دار

ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز

ساندویچ پانل دیواری دورو نایلون

از ساندویچ پانل دیواری در چه مکان هایی استفاده می شود و چه کاربرد هایی دارد ؟

در حال حاضر ساندویچ پنل ها به دلیل سبکی ، سرعت بالا در ساخت سازه ، سبک بودن ، مقاومت بالا ، قیمت پایین ، عایق سرما و گرما ، حمل و نقل راحت، نصب آسان و سریع ، طول عمر بالا و … بسیار مورد توجه قرار گرفته اند . ساندویچ پنل دیواری به خاطر مزایا و انواع گوناگونی که دارد،بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.این پانل ها جهت پوشش دیوار سوله های صنعتی ، باشگاه های ورزشی ، کانکس های پیش ساخته ، ویلاها ، اتاق های عمل ، آزمایشگاه ها ، سردخانه ها و…

برخی از مکان های که از ساندویچ پانل دیواری استفاده می شود عبارتند از:

دیوار کانتینر و کانکس های ثابت و متحرک
دیوار اتاق عمل
دیوار سوله و انبار
دیوار سردخانه ها
دیوار ساختمان صنعتی
و…

مزایای ساندویچ پنل دیواری

ساندویچ پانل دیواری به دلیل مقاومت بالا و وزن پایین در برابر زلزله مقاوم است و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و جایگزین مصالح سنتی شده است . به خاطر کارایی بالای این پنل ها کشور های اروپایی سال ها است در ساخت ساختمان ها و بناهای خود آنان را بکار می برند .

به بعضی از مزیت های استفاده ساندویچ پانل دیواری در ساخت و ساز اشاره می نماییم :

عایق حرارت و رطوبت
عایق صوت
سبک بودن
هزینه ی پایین
مقاوم در برابر زلزله
افزایش طول عمر ساختمان
قابلیت استفاده مجدد
کاهش زمان پروژه
قابلیت جابجایی
تنوع رنگ
مقاوم در برابر زنگ زدگی
مقاوم در برابر حشرات موذی
قابل شستشو

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *